زینبی باقی می مانم
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........




جستجو





  بحر طویل اسماء الشهدا   ...


عرض ادب به شهداي بني هاشم و شهداي غير هاشمي كربلا و شهيدان دفاع مقدس و مدافعان حرم

دلم خیمه ماتم شده مولا، پر از داغ محرم شده مولا
سپردم دل خود را به نسیمی که سحر می‌وزد از کرببلایت، شمیمی که می‌‌آید ز مزار شهدایت
دوباره منم و اشکی و آهی، من و روی سیاهی، به امید نگاهی، به پای غمت افتاده‌ام آقا، به عزیزان تو دل داده‌ام آقا، به شهیدان تو ای خامسِ اصحاب کساء، زاده حیدر، به علی اکبرت آن شبه پیمبر، به علی اصغرت آن غنچه نشکفته پرپر، به لب تشنه‌ي سقای حرم، صاحب آن مشک و علم، ماه همه هاشمیان، هیبت لشگر، به عباس، اباالفضل دلاور، به عون و به محمّد، به جعفر، به مسلم، به عبدلله و قاسم، شده نام تو و نام شهیدان رهت ورد زبانم
(تویی روح و روانم، به قربان تو جانم)

قسمت می‌دهم آقا به زهیرت، به حرّ و به بُریرت،
به انیس و اَنس و سَعد و سعید و وَهب و مالک و ادهم، به مسعود و به اسلم، به حجّاج و به همّام و به جابر، به شبیب و به حبیب بن مظاهر، به ضرغامه و کنّانه و عامر، به جون و به سُوَید و به نَعِیم و به مُجَمِّع، به هَفهاف و به زاهر، به رافع، به نافع، به عمرو و به رُمَیث و به بشیر و جَبَله، حنظله، سَوّار، به سيف و به عِباد و به جُناده، به عمّار، به مُنجِح، به حارث، به عُقبه، به عابس، به سالم، به نعمان و به عِمران، به حَتوف و به سلیمان و به یحیی و به جُندب، به قارب، به شوذب، قسمت می‌دهم آقا، که از این خیمه مرانم
(تویی روح و روانم، به قربان تو جانم)

قسمت می دهم آقا، به یاران خمینی، به شهیدان به خون خفته این شور حسینی/به یاران سفر کرده شیدا/شهیدان دفاع از حرم زینب کبری/
به داوود رضایی و علی‌شاهِ سنایی/ به نورزوی و اسکندری و عطری و سیّاح / به فرشاد حسونی و کمیلِ صفری و حسن شاطری و مسلم خیزاب/ به غفاری و بیضائی و فتحی/ حسینی و امینی و امیری/ حمیدی و خلیلی / کریمی و رحیمی و سخندان و علیپور و موفق / به اخلاقی و نومی / به عباس علیزاده و اعطایی و نعمایی و دانش/ به روح‌الله قربانی و ایمان خزاعی/ به سجاد مرادی / به دهقان امیری / به مهدی عزیزی / به عمار و به جاوید / ابوحامد و فاتح / سیاووشی و سرلک / به سالاری و کجباف و حسین قمی و نوری و فرزانه و برزی/ به جمالی و جوانی/ به جهاد و به عماد و به حسین همدانی / به حمید تقوی و به شجاعی / به محسن حججی آن تن بی سر/ که شد حجت داور/به این خیل دلاور که گذشتند همه از سر و از جان/جدایم مکن از لشکر خوبان، ز سیدعلی خامنه‌ای رهبر خوبان، شهیدم کن و آخر، به این قافله کرببلایی برسانم
(تویی روح و روانم، به قربان تو جانم)

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-07-27] [ 11:50:00 ق.ظ ]





  زنان بهشتی   ...

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-05-09] [ 12:13:00 ق.ظ ]





  عمل به موقع   ...

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-05-03] [ 10:06:00 ب.ظ ]





  نصیحت   ...

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



 [ 10:04:00 ب.ظ ]





  فاطمیه نزدیک است......   ...

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-11-27] [ 10:29:00 ب.ظ ]





  خدایا چه بخواهم........   ...

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-11-21] [ 09:25:00 ق.ظ ]





  بار خدایا!   ...

بار خدایا ! از تو آمورزش می طلبم از هر گناهی که به سوی گمراهی می کشاند و از راه رشد دور می کند ، و روزی را کم و برکت را از بین می برد ، پس بر محمد و آلش درود فرست و این گونه گناهم را بیامورز ای بهترین آمرزندگان !

منبع: هفتاد بند استغفار امیرالمومنین (ع) جهت وسعت رزق     مولف : مجید امیری رسکتی

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-01-10] [ 11:03:00 ب.ظ ]





  گلچینی از مناجات های شهید چمران   ...

هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم… تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم، و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم، و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم… خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[یکشنبه 1393-10-14] [ 03:26:00 ب.ظ ]





  گلچینی از مناجات های شهید چمران   ...
  1. شهید چمران

توکل و رضا

” ترا شکر مي کنم که از پوچي ها ، ناپايداري ها ، خوشي ها و قيد و بندها آزادم کردي و مرا در طوفانهاي خطرناک حوادث رها ننمودي، و درغوغاي حيات، در مبارزه با ظلم و کفر غرقم کردي، لذت مبارزه را به من چشاندي ، مفهوم واقعي حيات را به من فهماندي… فهميدم که سعادت حيات در خوشي و آرامش و آسايش نيست ، بلکه در جنگ و درد و رنج و مصيبت و مبارزه با کفر و ظلم و بالاخره در شهادت است.

خدايا ترا شکر مي کنم که به من نعمت ” توکل ” و ” رضا” عطا کردي، و در سخت ترين طوفانها و خطرناکترين گردابها، آنچنان به من اطمينان و آرامش دادي که با سرنوشت و همه پستي ها و بلنديهايش آشتي کردم و به آنچه تو بر من مقدر کرده اي رضا دادم.

خدايا در مواقع خطر مرا تنها نگذاشتي ، تو در کوير تنهايي، انيس شبهاي تار من شدي، تو در ظلمت نااميدي، دست مرا گرفتي و کمک کردي… که هيچ عقل و منطقي قادر به محاسبه پيش بيني نبود، تو بر دلم الهام کردي و به رضا و توکل مرا مسلح نمودي، و در ميان ابرهاي ابهام و در مسيري تاريک مجهور و وحشتناک مرا هدايت کردي.”

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



 [ 03:17:00 ب.ظ ]





  آیا خواندن و شنیدن دعا از ثواب و پاداش برابری برخوردار است؟   ...

خداوند به هر آنچه در اعماق قلب بندگان خود می گذرد، آگاه است، اما با این وجود، بر زبان آوردن دعاها و خواسته های آنان را به عنوان موضوعی اعلام می نماید که مورد پسند پروردگار بوده و پاداش فراوانی را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، سزاوار است که به دلیل راحت طلبی، شنیدن دعا را جایگزین خواندن آن نکرد. البته، اگر موانعی وجود داشته باشد که خواندن دعا را ناممکن و یا مشکل نماید و حتی در حالت عادی، شنیدن دعا نیز اگر با توجه و خشوع انجام شود، می تواند انسان را به خدای خود نزدیک نموده و ثواب بزرگی را برای او به دنبال داشته باشد، هر چند که نمی توان برای افرادی که توانایی تکلم دارند، پاداش شنیدن را برابر با پاداش خواندن دانست.

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[پنجشنبه 1393-10-11] [ 07:30:00 ب.ظ ]





  سخنان شهید مصطفی چمران   ...

کسی که عاشق می شود قلبش می سوزد، به فراق مبتلا می شود، حاضر است که حیات و هستی خود را به خطر اندازد،به شرط آنکه به وصال معشوق خود برسد.

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[چهارشنبه 1393-10-10] [ 02:37:00 ب.ظ ]





  از خوف تو سرشکم روان است   ...

آیا تو ای خداوند ، بر کسی که به درگاهت دست به دعا بردارد رحمت می آوری ؟ تا من در دعا مبالغت ورزم ؟ آیا تو ای خداوند ، کسی را که به درگاهت اشک ریزد می آمرزی ، تا من به اشکباری شتابم؟

بار خدایا ، ای که گنهکاران به امید رحمت تو به فریاد رسیت می خوانند. ای خداوند ی که بیچارگان در پناه احسان تو می آرامند. ای خداوند ی که خطاکاران از خوف تو می نالند و می گریند. ای انیس آزردگان دور از خان ومان. ای غمزدای اندوهگنان و شکسته دلان . ای فریادرس خوارشدگان و بی کسان . ای یاور نیازمندان و رانده شدگان.

….منزهی تو! چه شگفت است که من به زیان خود گواهی می دهم و اعمال نهان خویش بر می شمارم. و شگفت آورتر از این بردباری توست در برابر من و درنگ توست در مواخذت سریع من .و این نه بدان سبب است که مرا در نزد تو آبروی است ، بلکه به سبب مدارای توست با من و اسان تو در حق من . باشد که از معصیتی که تو را به خشم آورد باز ایستم و از گناهانی که مرا فرسوده است دست بدارم، که عفو و بخشایش مرا از عقوبت و عذاب من دوست تر داری.

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



 [ 02:35:00 ب.ظ ]





  گمنامی   ...

” گمنامی برای شهرت پرستها درد آور است اگرنه، همه اجرها در گمنامی است.”

“شهید سید مرتضی آوینی”

“هر که خدا را بیش از خود دوست بدارد ، بی شک شهید خواهد شد.”

” شهید محمد بروجردی”

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[چهارشنبه 1393-09-12] [ 10:44:00 ق.ظ ]





  گفتار دوست   ...

من دنیا را طلاق دادم. خدای بزرگ مرا در آتش عشق و محبت سوزاند. مقیاسها و معیارهای جدید بر دلم گذاشت و خواسته های عادی و مادی و شخصی در نظرم حذف شد. روزگاری گذشت که دنیا و مافیها را سه طلاقه کردم و از همه چیز خود گذشتم . از همه چیز گذشتم و با آغوش باز به استقبال مرگ رفتم و این شاید مهمترین و اساسی ترین پایه پیروزی من در این امتحان سخت باشد.

“شهید مصطفی چمران”

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[سه شنبه 1393-09-11] [ 09:46:00 ب.ظ ]





  سخنی با یار   ...

شهید غلام رضا شاه میرزایی:

” خدایا، به محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم) بگو که پیروانش حماسه آفریدند، به علی ( علیه السلام) بگو که شیعیانش قیامت به پا کردند و به حسین ( علیه السلام) بگو که خونش در دل ها می جوشد. بگو از آن خون ها سروها می روید و ظالمان سروها را می برند اما باز هم سروها می رویند.”

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[دوشنبه 1393-09-10] [ 02:46:00 ب.ظ ]





  سخنی با یار   ...

شهید جواد حیدری:

” خدایا ، به تو پناه می آورم از نفسی که سیر نمی شود و از دانشی که سود نمی دهد، از نمازی که بالا نمی رود و از دعایی که به اجابت نمی رسد.”

موضوعات: مناجات  لینک ثابت



[یکشنبه 1393-09-09] [ 02:51:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........