آب انگور نرسیده را آبغوره گویند . از دیر زمان آبغوره در جایگاه یک چاشنی خوب و افزودنی مفید به بعضی از غذاها در میان ایرانیان متداول بوده ولی متاسفانه با آمدن بعضی از مواد مشابه و سس های جدید ، امروزه در میان نسل جدید کمتر خریدار دارد چرا که از خواص ارزشمند این نعمت الهی بی خبرند.

آبغوره درمان بی اشتهایی:

انسان خسته عصر تکنولوژی امروزکمتر از روی میل و رغبت غذا می خوردو یکی از راه های علاج این بی اشتهایی مصرف روزانه یکی دو قاشق ، آبغوره سالم و سنتی قبل از غذا است.

آبغوره و آلرژی:

یکی دیگر از دستاورد های زندگی ماشینی ، و مصرف بدون حساب و کتاب داروهای شیمیایی ، بروز خارش های جلدی و حساسیت های پوستی است ؛با مصرف آبغوره در غذاهایی مثل سوپ و مالیدن آن بر پوست در طول شبانه روز خارش جلدی کاهش یافته ، به مرور زمان برطرف می شود و مانع از ایجاد آلرژی می گردد. برای این منظور می توان یکی دو استکان آبغوره را داخل وان یا یک لگن بزرگ ریخته و نیم ساعت داخل آن استراحت کنید.

آبغوره و اسید اوریک:

نوع دیگری از گرفتاری های انسان امروزی که در اثر خوردن غذاهای پر چرب و سرخ کردنی های زیاد به وجود می آید و موجب گرفتاری و درد مفاصل و سنگ کلیه می شود و نهایتا باعث از کار افتادن کلیه می گردد، ماده ای به نام اسید اوریک است.

آبغوره به صورت طبیعی رگها را لایروبی نموده و مسیر را برای عبور و مرور ماده حیاتی بدن یعنی خون مهیا می سازد. امید است که نسل امروز با این چاشنی مفید و موثر برای سلامتی آشنا شده ، با جایگزین کردن آبغوره از چاشنی های رنگارنگ و پر ضرری که عوارض مختلفی مثل چاقی ، سوء هاضمه و…ایجاد می کند ، پرهیز کرده و از این نعمت طبیعی، ارزان قیمت و پر خاصیت استفاده نمایند.

منبع: خدایا چه بخورم؟               مولفزبیده خدایی

موضوعات: خدایا چه بخورم؟  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-01-11] [ 12:53:00 ب.ظ ]