زینبی باقی می مانم
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........




جستجو





  بهتر از علی نیافتم   ...

مرحوم آیت الله شاه آبادی نقل می کرد که یکی از علمای اهل سنت، کتابی علیه شیعه نوشته و گفته است که این کتاب مثل صاعقه ، شیعه را می سوزاند!

اما خود این عالم سنی در همین کتابش از عایشه نقل کرده که شبی که حضرت رسول (ص) در حجره ی من بودند نیمه شب حضرت را نیافتم .

حجره ی سایر همسرانش را گشتم آنجا هم نبودند. بعد دیدم با سر و پای برهنه ، بام حجره ی خودم ایستاده اند و دست به آسمان بلند کرده اند و خداوند را به حق حضرت علی (ع) قسم می دهند و عرضه می دارند: الهی به حق علی و دعا می کنند. عرض کردم کسی را بهتر از علی نیافتید که خدا را به حق او قسم می دهید؟

 فرمودند: قسم به آن کسی که جانم به ید قدرت اوست به آسمان نگاه کردم بهتر از علی نبود ، به زمین نگاه کردم بهتر از علی نبود ، به شرق و غرب نگاه کردم ، کسی بهتر از علی نبود ، لذا خدا را به حق او قسم دادم.

منبع :توصیه های از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



[شنبه 1394-03-02] [ 11:41:00 ب.ظ ]





  براي دنيايتان هم كه شده سحرها بيدار شويد!   ...

آيه الله نصرالله شاه آبادي نقل مي كنند:

موضوع ديگري كه مرحوم والد به  آن عنايت ويژه اي داشتند و آن را در قرب به حق موثر مي دانستند ، بيداري شب و سحر خيزي بود……

مي فرمودند:

اگر براي نافله ي شب بيدار شديد براي نافله خواندن آمادگي روحي نداريد ، بيدار بمانيد ، بنشينيد، حتي چاي بخوريد . انسان براثر همين بيداري، آمادگي براي عبادت را

پيدا مي كند.

همچنين مي فرمودند:

” بيداري سحر ، هم براي مزاج مادي مفيد است و هم براي مزاج معنوي.”

در منبرهايشان مكررا مي فرمودند:

” براي دنيايتان هم كه شده ، سحرها بيدار شويد. چون بيداري سحر ، وسعت رزق ، زيباي چهره و خوش اخلاقي مي آ ورد.”

منبع : توصيه هاي از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



[جمعه 1394-02-25] [ 11:30:00 ق.ظ ]





  صلوات حضرت زهراء ( س)   ...

آيه الله شاه آبادي نقل مي كنند:

مرحوم والد مي فرمودند:

” در نوافل شب ، به مقام شامخ حضرت زهراء سلام الله عليها توجه كنيد و بدانيد كه استمداد گرفتن از آن حضرت ، موجب ترقي و قرب معنوي مي شود و خداشناسي انسان را زياد مي كند . همچنين قبل از اذان صبح ، صلوات حضرت زهرا سلام الله عليها را بفرستيد.”

منبع : توصيه هاي از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



 [ 11:21:00 ق.ظ ]





  تلاوت سوره حشر   ...

آيه الله محمد رضا توسلي نقل مي كنند:

من در سفارش هاي امام به فرزندشان  مرحوم حاج احمد آقا، و هم در بيانات خود ايشان ديده ام كه مي فرمودند:

استاد مرحوم شاه آبادي، به من سفارش مي كردند كه سوره ي حشر را زياد بخوان، مخصوصا آيات آخر سوره را كه مي فرمايند:

” يا ايهاالذين آمنو اتقوا الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد و اتقوالله ان الله خبير بما تعملون.”

منبع : توصيه هاي از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



 [ 11:16:00 ق.ظ ]





  اخلاص و تواضع آيت الله شاه آبادي   ...

امام خميني (ره) برايم گفت: زماني كه ما نزد ابوي شما فصوص مي خوانديم ، شخصي از ايشان درخواست تدريس كتاب صمديه ( يا سيوطي)- ÷ايين ترين كتاب هاي درسي حوزه - را كرده بود.

آيت الله شاه آبادي هم به او درس مي گفت . چنين درسي در شان ايشان نبود . ما از آقاي شاه آبادي خواستيم كه آن درس را ادامه ندهد؛ اما راضي نشد و گفت: شخصي از من درخواستي كرده و من هم  وقت دارم. از آن طلبه خواستيم كه ديگر در درس شركت نكند تا تعطيل شود. طلبه قبول نكرد تا اينكه به زور نگذاشتيم درس را ادامه دهد و تعطيل شد.

منبع :توصيه هاي از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



 [ 11:11:00 ق.ظ ]





  اثر آزار ديگران!   ...

روزي با ÷درم از مسجد به سمت خانه مي آمديم و شخصي با ايشان بحث مي كرد و ايراد مي گرفت . ÷در خسته شد و به او گفت: ” وه! مغز روده ام را خوردي!” (معلوم است كه مغز روده چه چيز است). وقتي آن شخص رفت ، به ÷در عرض كردم : اين سخن از شما بعيد است . اين حرف ها در شان شما نيست. ÷در به اين مناسبت اين خاطره را برايم تعريف كرد:

روزي در حمام عمومي خواستم روي ÷ايم آب بريزم كه مقداري از آن آب بر روي شخصي ريخت و او شروع كرد به بد و بيراه گفتن؛ ولي من به روي خود نياوردم . او دست بردار نبود و مرتب چيز مي گفت حتي وقتي در خزانه رفتم و بيرون آمدم و كيسه مي كشيدم . اما من چيزي نگفتم. به سر حمام كه آمدم ، حمامي گفت : مگر چه كرده اي كه سرهنگ اين همه به شما بد و بيراه مي گويد؟ از اين سخن او متوجه شدم تند يهاي او به سر حمام نيز رسيده و ناراحت شدم.

از حمام كه بيرون آمدم خبردار شدم كه سرهنگ وقتي به خانه رسيده زبانش جوش زده و درد و ورم  او را اذيت مي كند . خبر دادند: خودت را برسان كه فلاني دارد خفه مي شود . نتوانستم خودم را برسانم. و او خفه شد و مرد . دانستم كه سكوت من باعث شد اين بلا سر او بيايد. از آن به بعد تصميم گرفتم اگر كسي ناراحتم كرد ، چيزي بگويم تا براي او اتفاقي نيفتد.

منبع: توصيه هاي از علماء

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



 [ 10:48:00 ق.ظ ]





  زندگی نامه ی عارف بزرگ..   ...

عارف کامل و فقیه مبارز،  آیه الله میرزا محمد علی شاه آبادی در سال 1292 قمری در اصفهان در بیت فقیه ربانی ، آیه الله میرزا محمد جواد اصفهانی (حسین آبادی) رحمه الله دیده به جهان گشود . در سال 1304 قمری در سن 12 سالگی ، زمانی که پدرایشان توسط ناصر الدین شاه به تهران تبعید گردید. به همراه پدر و برادر دیگرشان به تهران مهاجرت فرمود و در طول اقامت 16 ساله در تهران (تا 1320ق) به اشتغالات علمي پرداخته و اساتيد دیگري را درك نمود ايشان ىر سال 1310 هجري قمري پس از  6 سال اقامت ىر تهران آن گاه  كه حىود  18 سال ىاشت به ىرجه ي اجتهاى نايل آمد.  آیه الله شاه آبادی در سال 1312 قمری در سن 20 سالگی ، در سوگ پدر و مربی خود نشست. و پس از فقدان پدر کماکان در تهران به اشتغالات علمی خود ادامه داد و خصوصا در ” فلسفه و عرفان” به مراتب بالای از کمال دست یافت. سپس در سال 1320 قمری به اصفهان رفت . در سال 1329 قمري زمانی که  37 سال از عمر شريف ايشان گذشته بود ، با ارتحال آخونى خراساني،  نجف را پس از يك ىوره اقامت 7 ساله ترك كرى و رحل اقامت به سامرا افكند تا از محضر درس ميرزاي ىوم استفاده  كند  و همچنین  به تدريس فقه و اصول و فلسفه پردازد.آیه الله شاه آبادی در سال 1330 قمري پس از  يك سال اقامت ىر سامرا ، إ به ىليل اصرار فوق العاده ی مادرشان كه همراه ايشان بودند، تصميم به مراجعت به ايران ميگیرند.

موضوعات: آیت الله شاه آبادی  لینک ثابت



[دوشنبه 1393-12-04] [ 01:31:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........