زینبی باقی می مانم
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........




جستجو





  همه امام زمان را نمی بینند   ...

امام زمان (عج) به همه ی شیعیان و محبان خود توجه دارد و البته این طبیعی است که اگر فرد خود را از آلودگی ها حفظ کند ، بیشتر مورد عنایت حضرت قرار می گیرد . ولی اینکه گفته شود هر کس از گناه فاصله بگیرد آقا را حتما می بیند این سخن دقیقی نیست ؛ چرا که غیبت به معنای ندیدن است و اگر دیدارهای در این دوره روی می دهد ، براساس مصالحی است . باید دانست هر چند دوری از گناه امکان دیدار را بیشتر می کند ؛ ولی این زمانی است که دیدار دارای مصلحت باشد ، وگرنه هرچند انسان پاک هم باشد ، دیدار صورت نمی پذیرد .

پس ندیدن دلیل برآن نیست که آدمی واقعا منتظر نیست . البته مردم منتظر در یک رتبه و درجه از جریان حقیقت انتظار نیستند. برخی روحیه ی انتظار را در همه ابعاد وجود و زندگی خود پیاده کرده اند و در درجه ی بالای انتظار قرار دارندو برخی در درجه ی پاین تر ، و این بستگی به آن دارد که یک فرد به چه مقدار از وظایف خود عمل می کند؟ توجه او نسبت به تکالیف دین چگونه است ؟ چه مقدار به یاد حضرت بوده و در امر ظهور او زمینه سازی می کند ؟

بله هر چه انسان از گناه دور تر شود ، حالت انتظار در او شدید تر و واقعی تر می شود فرزندان پدر که می خواهد از سفر برگردد ، در مرتب کردن  منزل و فراهم ساختن مقدمات ، شاید به یک اندازه نباشند ، برخی بیشتر تلاش میکنند و برخی کمتر ( هر چند همه منتظرتد .) بله اگر یکی از بچه ها رابطه ی فرزندی بین خود و پدر را فراموش کند ، او دیگر هیچ تلاش و حرکتی در این زمینه ندارد.

منتظران حضرت مهدی (عج ) نیز چونین هستند برخی آدم بودن خود را کاملا فراموش کرده اند .اینان هیچ درجه ای از انتظار را ندارند و دیگران هر چه به حقیقت آدمیت و بندگی خدا نزدیک تر شوند ، روحیه و انتظار در آنها شدیدتر است.

موضوعات: کیست مرا یاری کند  لینک ثابت



[سه شنبه 1393-09-18] [ 04:31:00 ب.ظ ]





  فرق خواب و بیداری   ...

از عارفی پرسیدن : چگونه بفهمیم در خواب غفلتیم یا نه؟ او جواب داد: اگر برای امام زمانت کاری می کنی یا تبلیغی انجام می دهی و  خلاصه قدمی بر می داری و به ظهور آن حضرت کمک می کنی بدان که بیداری و الا اگر مجتهد هم باشی در خواب غفلتی!

موضوعات: کیست مرا یاری کند  لینک ثابت



[چهارشنبه 1393-09-12] [ 11:04:00 ق.ظ ]





  سفارش امام زمان (عج) به دعای فرج در قنوت نماز   ...

سال های بسیاری در قنوت سرور عزیزمان حضرت آیه الله بهاءالدینی (رحمه الله) دعاهای مرسوم را می شنیدیم تا اینکه ناگهان متوجه شدیم ، نوع کلمات و عبارت ایشان تغییر یافته است. وقتی دستان خود را در مقابل صورت می گرفتند. برای حضرت مهدی (روحی له الفداء) دعا می کردند:” اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن ، صلواتک علیه و علی آبائه………” . روزی که در محضر آقا بودیم و فرصت مناسبی فراهم بود که از تغییر رویه ایشان در این باره پرسیدیم ، معظم له به یک جمله بسنده کردند:

“حضرت پیغام دادند در قنوت به من دعا کنید.”

منبع: آیت بصیرت ،ص 107

موضوعات: کیست مرا یاری کند  لینک ثابت



[دوشنبه 1393-09-10] [ 03:03:00 ب.ظ ]





  چرا مومن پس از نمازهایش برای فرج امام زمان (علیه السلام)دعا نمی کند؟   ...

صاحب “مکیال المکارم” از قول یکی از زنهای مومنه که در عالم رویا و در زمان تسلط کفار بر این مملکت این خواب را دیده بود ، نقل می کند که کسی در آنجا این مطلب را فرموده بود:

“اگر مومن همان طور که وقتی خودش مریض یا مقروض یا گرفتاری دیگری دارد برای رفع گرفتاری خود بر دعا کردن مواظبت می نماید ، به همان شکل فراق امام زمان (عج)باعث غم و ناراحتی او شده و قلبش را شکسته و حالش را پریشان نموده باشد و برای فرج مولایش پس از نمازهایش دعا کند ، چنین دعایی در این حالت موجب یکی از آن دو امر می شود:

یا موجب می شود امام زمانش سریعتر ظهور فرماید.

ویا غم و ناراحتی آن مومن با برطرف شدن گرفتاریهایش ، و نجات از فتنه ها مبدل به خوشحالی می شود.

منبع:مطلع الفجر، ص 179

موضوعات: کیست مرا یاری کند  لینک ثابت



[یکشنبه 1393-09-09] [ 02:47:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
سلام دوستان این وبلاگ توسط یک طلبه ی تقریبا تازه کار درست شده امید وارم که مطالب آن برای شما مفید باشه ........